Har I brug for regnskabsservice?

En profitabel virksomhed har styr på sine regnskaber, og skal derfor ikke være bange for at søge assistance til økonomiske administrative opgaver.

Frigivelse af menneskelige ressourcer

Ofte udfører små og mellemstore virksomheder økonomiske administrative opgaver internt. Problemet er bare, at personen der udfører disse opgaver tit  ikke har dette som sin primærer funktion og derfor er der risiko for, at fokus ligger et andet sted. Desuden bliver det hurtigt en irriterende og uoverskuelig opgave som er for tidskrævende. Det kan derfor vise sig at være en god forretning, at få regnskabsservice udefra, da det vil frigive menneskelige ressourcer som kan bruges hvor virksomheden har deres virkelige kompetencer.

Regnskabservice kan skaleres efter behov

Ingen virksomheder er fuldstændig ens, og det er derfor forskelligt hvilke regnskabsservices virksomheder har behov for. Der findes derfor både løsninger til de virksomheder som  har behov for regnskabsservice til enkelte små opgaver, og til virksomheden der har behov for hele pakken, hvor alle økonomiske administrative opgaver bliver løst. Regnskabsservices som virksomheder typisk har brug for er:

  • Bogføring
  • Årsregnskab
  • Momsregnskab
  • Debitor- og kreditorstyring
  • Lønregnskab

Virksomheden kan ud fra disse regnskabservices i samråd med leverandøren så beslutte sig for, hvor behovet for assistance er størst.

Regnskabsservice på adressen eller..?

Det kan som virksomhed være skræmmende i starten, hvis man skal sende alt sit økonomiske materiale ud af huset. Derfor tilbyder leverandøren, at komme ud til jeres adresse hvis dette er kravet. Man kan efter længere tids benyttelse af diverse regnskabsservices, så evaluerer om det vil være mere praktisk at sende informationen til leverandøren. Mange leverandører af regnskabsservices er desuden landsdækkende, og det har derfor ingen betydning hvor i landet jeres virksomhed er placeret.

Hvis du ansætter en leverandør af regnskabsservices vil i som virksomhed ikke skulle bekymre jer om vedligeholdelse af budgetter. I kan derfor holde fokus på at varetage jeres kunders interesse, og ikke drukne i papirarbejde samt administrative opgaver.